tisdag 5 mars 2013

Just ja, jag gjorde lite annat också

Jaaa jaaa jaaa, jag ska skriva något intressantare snart och inte bara hålla på med mina tråkiga träningsdagböcker, men jag tänkte bara säga att det känns väldigt skönt att ha kört ett pass där man gör allt det där tråkiga man "borde" köra men så ofta prioriterar bort. Så efter en massa styrkeryck, nyss nämnda personrekordet i marklyft och fem set treor på 90 kg frontböj rev jag av pullups (eller ja, 2 vanliga och sen negativa eftersom jag är svagare än en Saudiarabisk jämställdhetsplan), nån sorts baksida axel / rotatorcuff-variant (typ såhär), dra-isär-gummiband-grej (såhär) och magövningen där man använder skivstång som "ab roller". Tre set vardera på allting.

Jag kanske ska köpa lite egna gummiremmar att ha till axelgrejer och stretch: Är det någon läsare som har några tips kring vilka som är bra/dåliga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar