måndag 10 juni 2019

5-4-2-böj

Jag vet fortfarande inte om detta är en riktig grej eller om hon drev med mig, men Helena rekommenderade att jag skulle testa 5-4-2 i böjen. Jag hittar ingen info om detta upplägg vid en snabb googling, men tanken är att gå upp i vikt medan repetitionerna blir färre, och sen börjar man om, tre varv.

Med 130 som mitt max tyckte jag det verkade teoretiskt möjligt att överleva 85/90/95%, så avrundat till gymmets 1,25kg-vikter blev det 110, 117,5, och 122,5 kg på stången. Med frikostig setvila gick det vägen, och det är lite konstigt att 110 känns lätt efter tvårepparen. Tyngst var fyrorna faktiskt, så frågan är om man skulle palla 5-4-3.

Matigt med 9 set böj men nu är det slutspurt mot 140. Jag tror inte jag kommer greja det som det känns i dag, och jag börjar fundera på om jag ska fortsätta nöta med extremt böjfokus tills jag tar det, eller som planerat gå in lite mer för tävlingslyften efter midsommar. Jag tror jag tar det beslutet på maxardagen, för kommer jag nära är det nog för frestande att ge det ett par veckor till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar