söndag 24 november 2013

God morgon Venice

Jag befinner mig i Los Angeles pga jobb och har fortfarande inte rört en skivstång. Däremot sprang jag förbi ett tomt Muscle Beach på min bakfyllesöndagsmorgonrunda:


Löprundan var min första utomhus på över en månad men kroppen kändes märkligt pigg med tanke på allt träningsuppehåll plus 6-7 timmar till fots i går avslutat med ungefär en hink trögflytande IPA på kvällen. Men jag kanske springer bäst bakis? Kilometertiden är mest bara pinsam men jag kände mig väldigt harmonisk och bra så jag är lite löprusig nu efteråt. Gött!



Detta var även asfaltspremiär för mina nya Nike FlyKnit Racer, en sko som tydligen mest är för högpresterande och lite lättare löpare, men även en klumpeduns som jag tycker att de är helt fantastiska. Gillar man Nike Free 3.0, som jag sprungit i tidigare, tycker jag dessa känns som en uppgradering. Bonus: Inga skåror i sulan som det fastnar grus i.


Att de funkar bra för en snubbe på 94 kg som springer pinsamt sällan beror nog på att jag enträget stöpt om mitt löpsteg till att inte träffa så mycket med hälen och ta kortare, snabbare steg. Jag har nog tränat bort en del av min pronation också. Med RunKeeper och den nya rörelsesensorn i iPhone 5s så får man data på antal steg i minuten. Det sägs att man ska sikta på 180 och även om jag inte nådde hela vägen så är jag ändå rimligt nära tycker jag (lite oklart vad som hände vid 4,5k, tror sensorn ballade ur lite bara):



Ryktet säger att det finns tyngdlyftarhörna på Golds Gym här i Venice, som tydligen är stället Arnold hängde på när det begav sig, så jag hoppas hinna med ett besök där senare i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar