söndag 2 mars 2014

Hej crossfit

Ja jag har ju gått med i Manhattan Weightlifting. Det är på många sätt ett jättetrevligt ställe, men de har bara två plattformar och läget är lite i-landsproblematiskt i förhållande till jobbet.

I min jakt på lyftargym nära kontoret hittade jag info om en ny Crossfit-box som ska öppna, och jag har hetsat dem via Facebook och mail om att tillåta massor av "open gym" så man kan fokusera på tyngdlyftning i stället för hopprep i grupp. Om man skrev på nu innan midnatt, som infaller om 7 minuter när jag skriver just den här meningen, så får man en sjujävla rabatt, såpass att det är det solklart "billigaste" Crossfit-gym jag hittat i New York. Fortfarande mycket pengar, men inte de $3300 som grannlokalen Crossfit Virtuosity vill suga ur mig.

Så jag bestämde mig till slut under hård tidspress för att ge det en chans, och skrev på för ett halvår. Jag har aldrig särskilt roligt med styrkekondis, men älskar att träna för ren styrka/kraft, alltså tyngdlyftning, eller ren uthållighet, typ långdistanslöpning. Det där mellantinget där 99% av Crossfit-passen utspelar sig, känns njutbart som frigolitgnissel men jag inser ju objektivt att det kan vara bra för allmänhälsan. Stället ligger ju rätt nära jobbet och kanske har mina böner om generösa friflaxartider nått fram.

De kommer inte ha duschar förrän om typ ett halvår eftersom det tydligen krävs en miljard tillstånd för det (!) medan Manhattan Weightlifting tillhandahåller gratis handdukar, tops, hudkräm med doft av ananas/päron, munskölj(?!) och frisörfön, till ett lägre totalpris. Jag lär få anledning att fördela min tid mellan båda ställena.

Så från och med nu har jag två gym: Manhattan Weightlifting på 19;e gatan och Bowery Crossfit på Grand Street. Lördag 15/3 börjar jag (eftersom jag ska vara på multimediaspektaklet SXSW i Austin, Texas, hela veckan innan) så förhoppningsvis ger det lite nytändning till bloggen. Antingen i form av pepp och härligheter, eller så dissar jag skiten ur CF på ett så underhållande sätt jag kan.

Som jänkarna (och Arne Anka) säger: Att Bli Fortsättad…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar