torsdag 5 juli 2012

Självbedrägeri

Det här schemat jag ljög ihop förra veckan har ju givetvis inte hållit alls. Jag har iofs tränat 3 av 4 dagar den här veckan men hittills noll besök på atletklubben och bara ett enda teknikpass, som jag i dag rev av på Sats på egen hand, nu när Marievik-anläggningen runt knuten reparerat sin lyftplattform. Det blev 12 nya ryck för 50 totalt (halvvägs!) men jag fångar i styrkeryckposition hela tiden. Jag kan ju skylla på att 40 är lite för lätt men det går givetvis att utföra en komplett rörelse med mottagning i bottenposition även utan maxvikt. Jag över vidare.

Just för att vänja mina gubbleder vid bottenpositionen lite mer så slängde jag in 5 set OH-squat också: 5 repetitioner vardera med 20, 40, 42,5, 45, 47,5 kg. Trodde jag. Det visade sig att i stället för 2,5 och 1,25 kg-vikterna hade jag använt 5 och 2,5 kg. Det betyder att jag faktiskt körde 20, 40, 45, 50, 55 kg. Jag tyckte det var lite kärvt i sista men tänkte att det berodde på att jag kört ryck innan. Så där lurade jag mig själv till personbästa helt plötsligt, dagens bästa överraskning. Jag borde ju faktiskt klara 60 kg också.

Stöt har jag inte övat alls. Jag frivänder upp vikten efter missar i ryck men det är allt. Om mottagningen i ryck känns avig längst ner i böjen så är det inget mot hur illa ställt det är med vändningarna. Jag orkar inte med fler motgångar samtidigt så det får bli fokus på ryck och rörlighet nu så kanske vändningarna ("cleans") löser sig sen. Om nån Stockholmsläsare med elitkoll på sånt vill lära mig så säg till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar