torsdag 4 oktober 2012

Höfthaveriet

Jag tror alltså att jag på något vis krashat iliopsoas eller närliggande muskler. Efter lite RDL och marklyft i förrgår kändes det lite bättre, så jag trodde att det kanske var röven som strulade: Ofta är det ju så att man har ont på motsatt sida av var problemet egentligen sitter (det där lät sjukt ovetenskapligt men jag tror det kan stämma faktiskt).

Just eftersom det känts lite bättre valde jag i morse lyftarskorna i stället för löp- och skuttskorna. Ordentlig uppvärmning på crosstrainern (försök aldrig köra löpband med lyftarskor) resulterade tyvärr i att astmahelvetet kom tillbaka, så där har jag ett annat problem. Nåja, en dos inhalator så var jag på banan igen. Sedan en massa stretch för höfter och ben, inklusive nån sorts bencrawl/häckpassagecirkelrörelse jag sett lyftarproffs göra. Den borde få lite ordning på höften tänkte jag. För att inte lasta på för hårt direkt körde jag OH-squat på bara 50 kg. Lyften i sig gick bra, jag kände mig jättestabil i både bål och axlar, men i botten är det tamejfan något som inte stämmer med höfterna. Det är som om en liten kniv sticks in rakt framifrån precis i höjd med höftleden.

Efter lite fjuttviktsbänkpress spenderade jag 10 minuter på stretch och foam rolling plus att jag ålade runt på en liten golfboll som fick äta sig in i köttet kring höfterna och mosa runt vävnaden. Det gjorde skitont vilket jag tänkte skulle vara ett gott tecken men nu har jag hållning som en gravid hockeymålvakt så förmodligen är vila det enda rätta. 3 veckor discogym, here I come!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar