fredag 7 juni 2019

2 veckor till midsommar och en oändlighet till 140 kg

Eftersom jag har som mål att ta 140 kg innan midsommar tänkte jag göra ett försök på 135 i dag efter 130 för två veckor sedan. Den som tänker att man borde äta/sova/vila optimalt inför personbästaförsök i knäböj är tydligen klokare än jag. Min prep bestod av en massa öl i onsdags, megapass i går med ryckböj (80 kg nu), vändingar med paus vid knäna, frontböj, stående pressar, fyra (!) bänk- och hantelpressvariationer i tre set 8-12 reps vardera, pull-overs med stång, och lite maskindräll. Sen napalmstark thaimat, solsting, mer öl, middag kryddad med ghost pepper, sen nån sorts dansrejv med ännu mer öl, och en food truck med indisk veganmat som jag med ölomdöme köpte ett rejälv lass. Sen 5 timmars sömn, nästan ingen frukost pga sprängmätt fortfarande, två sittningar på porslinstronen där samtliga ovanstående synder tydligen bestämt sig för att evakuera köttfarkosten, hetscykling till gymmet så mjölksyran sprutar, och väl där försöka göra tunga singlar i knäböj. Jag är ett geni.

Jag fick med mig 130 ändå, som föga förvånande kändes trögare än sist. 10 kg till på två veckor är långsökt, men 135 hade kunnat gå i dag om jag bara tagit hand om mig själv lite bättre än röjningsarbetarna i Chernobyl.

Sen gjorde jag en tjugoreppare på 80 kg för att få med mig lite volym, men då fick jag ammoniaksmak i munnen vilket visar ungefär hur bra laddad kroppen var i dag.

För att riktigt maximera masochismen lade jag ändå till den här tortyren för baksida lår, där jag tyckte 10-reppare var full tillräckligt för att framkalla tårar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar