tisdag 2 april 2013

Antal dagar cykelpendling: 1. Antal byxor som spruckit: 1

Ja jag tog cykeln i dag, och hejsan vad låren inte var vana vid mjölksyra. Jag får börja cykla i ombyte även om jag inte ska träna på morgonen, dels för att jag annars har 0 byxor kvar och dels för att jag monsunsvettas oavsett temperatur. Det är fortfarande is och rullgrus överallt så man kan inte riktigt spurtstridshetsa mellan rödljusen riktigt än.

På lunchen hann jag förbi naptrapaten för återbesök med axeln. Ett intressant test var när jag låg på sidan, Mattias vred upp armen i nån sorts jiu-jitsu-låsning medan han med frikostiga mängder fysiskt våld pressade ner skulderbladet mot ryggraden. Så fort han pressade ner hårt så var all smärta i axeln borta, men när han släppte så kom den ilande smärtan skjutande. Nu är bara frågan hur i helvete jag med muskelkraft ska kunna få skulderbladet till den där positionen. Med tanke på hur hårt han behövde trycka känns det ouppnåeligt, men det är väl bara att nöta rehab-övningarna och hoppas det ger något. Jag har fortsatt stöt-förbud i alla fall.

Vikten var 92,5 i morse och jag orkar inte ens kolla hur långt efter schemat jag är nu. Cyklingen får förhoppningsvis ett par kilo att rinna av snart. Annars kör jag lite vilovecka nu, förutom cyklingen då och den där napalmstarka chilin jag åt i helgen. För svett räknas som träning va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar