tisdag 25 juni 2013

Blablabla träning blablabla

Jag börjar bli rätt säker på att ryck går dåligt eftersom jag inte håller in stången mot kroppen och inte håller upp bröstet bra nog. Så fort jag tänker på detta så hamnar stången rätt även med djupt sitt. Fel blir det delvis för att jag är svag, så jag ska nog göra en massa ryckdrag.

Axlarna är ju också klena, så precis som jag alternerar front- och bakböj så ska jag köra vanliga pressar och klokov-pressar varannan gång tänkte jag. De vanliga blev i går femmor på stegen 40/45/50/53/55/53/50/45/40 kg. Hej fyrtiofem repetitioner genomkörare! Det var nog en alldeles lagom stege eftersom sista 45:an var kanske tuffaste setet, men kommer förstås viktkåthetsöka till nästa försök. Kan inte minnas att jag gjort en femma på mer än 55 förresten, tror trea på 57 eller 59 och ettor på 60 är max. Det kändes som om jag är starkare än så nu.

Böj blev femmor på 105 i går, gick bra men höfterna är lite tröga. Ska testa sidoplankan med benlyft för att få ordning där. Tror jag ska testa max nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar