onsdag 10 juli 2013

Personsdag tror jag?

Jag har lite bristande bloginspiration på sistone så det blir rätt torftiga inlägg. Men jag tänker att det är ändå bättre med lite träningsrapportmummel än inget alls, så här kommer dagens dos.

Jag grävde igenom bloggen och hittade inget om att jag gjort tre set femmor på 90 kg frontböj förut, men väl en massa treor. I dag glömde jag sluta efter rep 3 i första setet så då fick det bli femmor och därmed kanske någon sorts pers. Jag försökte fokusera på att låta vikten gå mer mot hälen och hålla ut armbågarna för att inte krokna så mycket med bröstryggen vilket funkade sisådär i reps 4 & 5 kan man säga. Bättre då kanske att köra de långa pausade frontböj på 70 som jag rev av innan jag gick upp på 90.

Annars blev det samma treor sittryck med knäpaus på 50 kg som sist, och treor stötar på 60 kg med finlir kring fot- och huvudposition. Rycken kändes som sist men stötarna kändes lite bättre. Vill bli än mer konsekvent innan jag uppgraderar dem till 65 eller 70. Hann även 5x5 strikta pressa på 50 kg, borde nog ha lastat på mer.

Jag tänkte försöka med droppryck (drop snatches) igen snart, tror jag kanske kan klara 60. Svinjävlastarka Tom Martin (han har dragit sinnessjuka 360 kg i marklyft vid 83 kg kroppsvikt) kör dem också på 60 rätt ofta:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar