torsdag 19 september 2013

En helt ordinär och tråkig träningsrapport

Ryck 40x5/50x3/55x3/60x2 kändes stabilt, om än med ful teknik. Men sen kom en total härdsmälta med ENORMA bom på 65/65/65/60 kg. När omtaget på 60 inte ens var nära muttrade jag "vad fan är det som går fel" och Helenas svar var ingen teknikinstruktion utan bara "byt övning". Hon hade rätt, det fanns inte en chans att ordna detta i dag.

Eftersom alla bom var långt framåt tänkte att jag kanske är svag i draget så jag gick över till treor ryckdrag med knäpaus och klipp: 70/80/90/90/90/90/90 kg. Jag tror kanske 90 är lite för tungt om jag ska köra med paus vid knäna, för jag tappar bröstryggen lite och klippet är ju rätt sorgligt. Men utan pausen blir det lätt att jag tappar kontakt vid knäpassagen och jag MÅSTE bli starkare just där.

Frontböj då: Byggde upp till 5 set tvåor på 100 kg. Rätt fula bitvis, kanske får acceptera att jag bör köra dem på 95 kg ett tag till. Borde ha kört lite fler set på längre vikt för att få volym men var lite för sugen på att gå vidare efter sista tvåan.

Sist Klokov-pressar, femmor på 40/45/48/48/48/48/48 kg vilket ju är väldigt stort steg framåt, har bara haft nån enstaka femma på 47 förut och nu kändes 5 set i rad på 48 kg ganska lugnt. Kul att nåt gick bra i dag…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar