onsdag 4 september 2013

Lunchmangel

Ingen regelrätt tyngdlyftning i dag pga lite sur armbåge, men väl en massa annat. Man måste ju passa på innan gruvan stänger för renovering (se föregånde inlägg).

Jag tänkte först skippa allt som involverar (lås)grepp för armbågens skull men unnade mig lite skivstångsrodd utan låsgrepp som ändå kändes ok.

  • 5x5 böj bak, 110 kg. Bara andra gången nånsin med 5x5 på denna vikt men det kändes oförskämt lätt i dag. Kanske för att jag körde böjen först, iofs… Men en femma på 115 härnäst då.
  • Skivstångsrodd 70 kg, 5x5. Försöker dra axlarna bakåt allt vad jag kan så det ska ta ordentligt där jag är som svagast. Inga omtag från golvet utan häng genom hela seten, men är noga med att inte gunga upp vikten.
  • Min gamla favoritkombination tior good mornings och femmor strikt press på samma vikt, 5 set av varje, 50 kg. Om man försöker göra good mornings så jobbigt man kan så räcker 50 kg för mig men jag tror jag behöver mer i pressarna nu för tiden om jag ska köra femmor. Lösningen är förstås att gå upp på sjuor eller åttor i pressen nästa gång.
  • Discoonsdag: 3 set tior curl (!!!) på 30 kg. Att detta kändes mycket jobbigare än böjen på 110 kg säger kanske lite om hur klen jag är i armarna, vilket faktiskt borde berättiga curlandet. Så det så. 
Över lag väldigt bra pass, kände mig nästan chockerande stark så när som på curlarna då. Ni då, vad gjorde ni på lunchen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar