torsdag 23 maj 2013

Ja ja, jag fortsätter väl lite till då

Jag verkar av oklara skäl inte ha givit upp än, för jag gick ändå till tordagsträningen på klubben i dag. Ryck fungerade fruktansvärt dåligt och jag hade flera missar på 60 trots att stången var i hakhöjd. Nåt med att höfterna inte vill sitta, tror jag får vara min ursäkt. Jag vill köra ett rent ryckpass och bara få skiten att funka en gång för alla.

Styrkevändning + frontböj + stöt körde jag bara på 65 kg pga axelhelvetena, sen gick jag över till att köra ersätta stötarna med treor "dip & drive", alltså bara frånskjutet där man försöker kasta upp stången med bentryck upp genom axlarna. Körde så upp till 83 kg, som eventuella kalenderbitare noterar är det högsta jag vänt. Skyhög styrkevändning dessutom, och jag borde ju fanemej kunna stöta det också om jag bara kunde sluta oroa mig för att få ont. Och, förstås, om jag kunde sluta att faktiskt ont…

Sen lite utfall med 40 kg på raka armar, men det blev för statiskt för alarna så jag körde 50 i frontrackposition i stället. Borde tagit 60. Sen enarms axelpressar med 20 kg kettlebell. Sen cykla hem svinfort med möra lår.

Nu ska jag surfa asfräcka tjej-leggings att ha som träningsbyxor i ställt för trista svarta tights som är det enda färgval man har som manlig spandexivrare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar