onsdag 8 maj 2013

Löppremiär

Första löprundan utomhus sedan augusti och med mindre än två löpbandsmil i benen under samma period så gav jag mig i går ut i försommarkvällen och betade av 6,5 km. Eftersom jag försöker springa med tåträff ("försöker" är nyckelordet i den meningen) så stumnade de ovana vaderna en del men det gick OK med tanke på löpuppehållet, vikten, att jag varit sjuk och alla andra ursäkter. Snittkilometertiden blev 5:11 trots mjuk start första 2-3 km.

Vikten ja, den var 90,8 i morse. Jag har helt tappat bort mitt planerade nedgångstempo på grund av 3 veckor virusinfektion med tillhörande tröstätning och träningsuppehåll, men tänkte väl ändå sikta på 87 som mål. Jag trodde ärligt talat att jag var över 93 i morse för jag känner mig syltfet så även på 87 kommer jag vara ganska mjuk i hullet. Frågan är om jag någonsin kommer orka kämpa mig ner till magrutor igen eller om jag kommer fortsätta säsongspendla mellan skämsmage och det här (augusti 2011).

I afton ska jag beta av lite lyftning på Sats innan mitt kort där går ut om en vecka. Därefter är det bara atletklubben och löprundan som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar