fredag 27 april 2012

Dagens gymnotiser

1. Sats Sankt Eriksbron är skitdåligt för tyngdlyftning. Eller OK, de har två fina Eleiko-plattformar, men där finns bara muppiga Cassall-vikter som är för små (stången hamnar för lågt i alla lyft från marken) och inte verkar gjorda för att släppas. De HAR en del riktiga Eleiko-plattor, men de är uppe vid PT-hörnan där det saknas plattform. Mäkta osmart.

2. Att göra 5x3 tunga marklyft, 4x5 styrkevändningar, 3x10 good mornings, 3x14 utfallssteg med 35 kg på raka armar och 3x15 tunga kettlebellsvingar på samma pass (i går) ger en aaaaning träningsvärk i ryggen. Ungefär som man blivit påkörd av ett godståg.

3. TROTS DET: Gjorde nyss djupa overhead squats på 40 kg: 5 / 5 / 8. Detta efter frontböj på 80 kg (bara 3x5 pga godstågsolyckeryggen). Ska jag alltså behöva öka OHS igen? Snart måste jag lära mig stöt för att få upp den vikt jag ska OH-böja. Har jag sagt att jag älskar den här övningen? När man får till balansen och lyckas trigga rätt muskler när man ska ner så är det så enormt tillfredställande.

4. Jag har nu betalat medlemsavgift för Stockholms Atletklubb. Snart smäller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar