måndag 16 april 2012

Lår i luften

DETTA:


PLUS DETTA:


KOMMER BLI HELT JÄVLA MAGISKT!

De subtilt färgsatta tyngdlyftningsskorna är Adidas värstingmodell inför OS i London. Jag köpte mina från Lift Big i England eftersom det var mycket billigare än i Sverige. När jag nu hybrishandlat  så fräsiga pjuck så MÅSTE jag ju börja med olympiska lyft, annars är jag ju den fjantigaste posören i riket. Så nu är det jag som blir medlem i Stockholms Atletklubb (SAK) och lär mig slunga upp saker på raka armar. Göran tippade att jag kommer klara kroppsvikt i stöt inom 2 månader, vilket ju vore sjukt coolt.

Jag tränar i dagsläget på Sats, och kommer kanske fortsätta blöda ur plånboken för att få träna där. Inte för att jag i smyg går på Zumba-pass utan för att de finns jättenära hemmet, har öppet tidigt på morgnarna och det här med att man inte får smälla saker i golvet på SAK före kl 10 pga grannarna. Att ha dubbla medlemsskap känns lite slösaktigt men jag kommer få en massa teknikcoaching på SAK, något som är garanterat sämre och dessutom kostar extra på Sats. Alternativet Crossfit-gym har nackdelarna att det är ÄNNU dyrare än kombon Sats + SAK, man blir bunden till en enda anläggning och man kan ändå inte träna fritt när man vill. Bonus: SAK ligger typ 200 meter från jobbet.

Och ja, det kommer fler bilder på mina läckra lår när jag väl orkar posta före- och efter-inlägget. Då får ni också se de skrattretande proportionerna upptill.

/Ben-bandola

1 kommentar:

  1. Avis! Jag vill också lära mig Olympiska Lyft! Det får bli till hösten när kajaksäsongen har passerat, fast med lägre vikter då...

    SvaraRadera