måndag 16 april 2012

Dagens skörd

Jag sov katastrofdåligt i natt, av oklar anledning. När då larmet ilar genom reptilhjärnan kl 06:30 är man inte jätteentusiastiskt över att sprätta upp och pressa sin kropp till de yttersta gränserna av dess förmåga. Eftersom jag nu har börjat träna 5-6 dagar i veckan igen unnade jag mig lyxen att laborera lite i stället för att testa att maxa ett par lyft som jag först tänkt.

Inspirerad av Kalles adepter som körde Fight Gone Bad i lördags så testade jag lite högreps på axelpress (ej push press) och sumo deadlift high pull i dag. 40 kg på stången och 10/10/10 respektive 15/15/13 med kortkort setvila. Jag har uppenbarligen kondition som en strandad manet så det behövdes tre flåsande andetags på slutet innan jag frustade upp de sista två SDHP. Det är alldeles för lätt att få mitt hjärta att rusa av sånt här, men samtidigt kan jag nöta på i löpning med ganska okej tempo. Det är väl olika sorters kondis antar jag, och högpulsvarianten behöver jag tydligen träna massor på.

Sen blev det en övning jag tror jag redan är lite kär i: utfallssteg med skivstång över huvudet. Pga tidigare axelmos blev det utan vikter på stången, men skickar på ett par femmor nästa gång. Det tar magiskt mycket på bålen samtidigt som man får skinkor som kan knipsa armeringsjärn, och att statiskt hålla axlarna sådär känns som det biter bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar