tisdag 1 maj 2012

Att välja gym: Sats Hornstull

Jag fortsätter väl betygsätta olika gym nu när jag ändå börjat.

I går klämdagsjoggade jag till Sats Hornstull för att kolla hur den anläggningen är. Först hittade jag bara det innersta rummet med bänkpress, hantlar, kabeldrag och "power cage", och blev gruvligt besviken. Jag nötte lite böj på 100 och sen 105 (high bar) medan jag muttrade surt över hur mycket svagare jag fortfarande än jämfört med slutet av februari och att min jävla vänsterhöft fortfarande försöker revoltera. Sedan blev det lite bänk på 65 och mer surande över hur svag jag är. Humöret blev lite bättre när jag till sist märke att om jag bara tagit höger vid entrén i stället för att gå rakt in hade jag hittat Eleiko-plattformen, riktiga finvikter och en norrman som med helt trickfilmat perfekt form drog 165 kg i marklyft. Sedan stod han och nötte RDL (Romanian Dead Lift) på 110 med om möjligt ännu finare form. Det var så man blev tårögd. Jag körde ett gäng (4?) treor på 130 marklyft med hook grip. Mina händer är en välsignelse för marklyft, för de är stora nog att hook grip låter mig ha pekfinger, långfinger OCH ringfinger runt tummen. Den stackars norrmannen fick köra växlat grepp men han var ju svinstark ändå.

Betyget till Sats Hornstull blir 3 knäböj av 5 möjliga, men bara en plattform var lite snålt när till och med Sankt Eriksbron har två. Men bra vikter, ljust & frächt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar