måndag 4 juni 2012

Sommartider, hej hej

Det har varit lite si och så med mitt tränande på sistone pga en massa jobb och t ex DJ-spelningar på ockulta skogsrave, vilket också drabbat bloggens uppdateringsfrekvens. När tightsen väl åkt fram så har löpningen fått stå åt sidan för skivstångsjonglerandet och det har mest blivit en massa pilligt tekniknötande i stället för tunga grejer som biter på riktigt. Vändningar ("cleans") har jag inte kört så mycket eftersom ryck hittills är roligare. Så man kan väl säga att jag tränat ryck och inte så mycket mer.

I helgen konsumerade jag ca 9000 kcal chips och rusdryck på ett bröllop i stället för att röra på mig, vilket gjorde att dagens 42,5 kg i ryck inte blev riktigt halva kroppsvikten, något som annars hade kunnat vara en fin milstolpe. Jag tjurade mig igenom 50 kg i OH-squat så det väl snart bli lite mer i ryck också men tekniken är klurig. Jag tror tyvärr mina axlar (deltoid lateralis) är lite halvskadade efter att jag försökte göra ultradjupa dips förra veckan (betyg: onödigt), för de ömmar nu som fanken första kvarten när jag kör ryck. Men de ska ändå få vila lite eftersom jag och fruntimret lite spontant drar till Barcelona i morgon, vilket innebär träningsuppehåll nästan hela veckan. Det ska vi kompensera med en löprunda i kväll, så jag kan få skryta över att ha tränat två pass på samma dag.

Rent allmänt blir det väl lite såhär på sommaren: Det ska badas och ölas och solas och resas och rejvas, så 5-6 pass i veckan blir det väl inte igen förrän i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar