fredag 28 december 2012

Perspärspass

Allergierna härjar runt som Spanska inkvisitionen i kroppen med eksem och trasiga ögon som resultat, men jag tänker fan inte finna mig i detta. JAG SKA JU BLI STARK FÖR HELVETE! Så nu på kvällskanten stegade jag ner till Sats Marievik, åkallade Den Mörke Fursten, och rev av 100 kg i frontböj (och två övermodiga missar på 105) och 70 kg OH-böj. Personbästa med 10 kg på varje. Höfterna fattade allvaret och höll käft, tack och lov. Jag må ha haft ett ruttet halvår, men när jag rev igång den här bloggen för ganska exakt ett år sedan hade jag aldrig klarat det där.

Jag ska testa max i bänk och vanliga böj också. Mina 150 i mark för någon vecka sedan får räcka i den grenen tills vidare.

Fotnot/spaning/kuriosa: Jag hade på mig samma Deathspell Omega-tröja som när jag klarade 3x5 på 120 kg low bar böj och 3x5 på 75 kg bänkpress första gången. Black metal ist krieg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar