fredag 2 augusti 2013

Operation träna-hela-veckan: Fredag

Jag föll på målsnöret, det blev ingen träning i dag. Alla läsare i Stockholm förstår varför: Det är helt orimligt att stänga in sig i en källare utan fönster en sån här dag. Jag har förvisso motionspromenerat mig porrblöt i 2-3timmar men det gills kanske inte riktigt. Jag har också ätit pizza och druckit öl i Tanto. Det gills absolut inte. Just nu dricker jag mer öl och äter chips. Det är inte direkt nån OS-satsning det här, men jag mår som en prins, det ska ni fan veta.

Kunde jag inte ha härdat ut ens en enda vecka med det här träna-varje-dag-experimentet? Jo, det kunde jag förstås ha gjort. Men jag ville inte. Jag älskar tyngdlyftning och vill bli duktig på riktigt, lyfta det som är imponerande vikter på riktigt och få en teknik som någon faktiskt kan avundas. Men de önskningarna är i samma division som hoppet om fred på jorden och att, för att referera lite till den pågående Pride-veckan som gjorde sig starkt påmind i Tanto nyss, folk får vara kär i vem de vill utan att ryssar med svag sexuell identitet ska lägga sig i. Med andra ord är det saker jag känner väldigt starkt för men som jag med kniven mot strupen inte är beredd att viga mitt liv åt. Jag vill helt enkelt inte offra vad som sannolikt är en av de sista riktigt magiska sommardagarna 2013 på tyngdlyftningens altare.

I morgon kanske jag hinner med en vända ändå, tänker tunga vändningar, good mornings och böj bak. Lite beroende på hur många fler öl jag lyckas hälla i prathålet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar