onsdag 21 augusti 2013

Stoppa inte pressarna

5 set treor på 60 kg gick ganska bra i dag, så det är väl nån sorts pers med tanke på att jag bommade allra sista repen förra gången. Men jag har fortfarande svårt att spänna stjärten ordentligt i bland, och plötsligt blir ju allting mycket tyngre. Ska kanske testa 3 set femmor nästa gång. Vill bli bättre på att få igenom huvudet efter att stången passerat pannan, nu står jag och svankpressar framför kroppen lite väl mycket när det blir tungt.

I övrigt lite ryckkomplex (högt drag, styrkevändning från superlåg häng, sittryck från samma låga häng) som gick sisådär: 40/40/40/45/50/50/55/55 kg med en miss i näst sista. Jag landar för brett när jag tänker styrkeryck: borde ju ha precis samma fotposition som sittryck men fånga högt och hålla emot mer.

Hann också med 5x5 glaciärlångsamma rumänska marklyft på 80 kg där allt fokus är på att nypa ihop skulderbladen och spänna upp ryggen. Det tar inte så mycket på baksida lår med den här vikten men räcker gott för mina klena rhomboider.

"Glömde" chins. Lovar bättring. Kommer ej hålla löftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar