söndag 12 augusti 2012

Det här med "blir stark"…

Jag verkar inte bli särskilt stark när jag ägnar mig åt löpning och öl, så i dag gick jag ner till gymmet i stället för att springa söndagsrundan. De där 110 kg i böj som det bara blev två av förra gången blev 3 nu. Den fjärde gick åt helvete men det fanns skyddspinnar så det var lugnt.

I dag filmade jag faktiskt mitt försök, lite för att se om det är ryggen som ballar ur precis som jag trott, och mycket riktigt tappar jag anspänningen i ryggen, främst övre delen, vilket gör att jag rullar framåt och allt är kört. Man ser att jag är slapp där redan när jag lyfter stången ur racket:



Jag tänkte att OH-squat borde stärkt de där musklerna, men uppenbarligen inte tillräckligt mycket. Så jag körde lite superstrikta vanliga marklyft, några med ryckfattning, RDL och lite good mornings efter böjen i dag. Som man kanske anar av tröjans klibbighet i videon var det ca 40000 miljarder grader varmt där inne så det dröp så mycket svett från mig att jag inte lyckades hålla händerna helt torra, vilket i sin tur gjorde greppet i mark lite svårt. Jag har alltid varit ideologisk motståndare till dragremmar men i dag hade det faktiskt varit befogat.

Jag kör inte riktigt divebomb-stuket på nervägen i videon men testade det på lite lägre vikter och börjar tro att det kan vara rätt effektivt om man bara vågar och inte tappar position.

Tyvärr hör ni i videon vad jag tvingas lyssna på när jag tränar. Men genom att jag hade med telefonen kunde jag i dag blästra själen med Corpsessedmedan jag slungade skrot, och det kändes onekligen lite bättre. Jag köper en liten ipod-manick när Apple släppt de nya om en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar