fredag 17 augusti 2012

Träningsvardag


Jag har tränat alla dagar den här veckan hittills. Så här brukar det gå till:
  • Upp halv sju, smygande, så inte flickvännen störs.
  • Frukost.
  • Toabesök, borsta plythålet osv.
  • Skopa i aminosyrepulver i två shakers: En att dricka innan och en efter träningen. Detta är mitt enda kosttillskott.
  • Trä på tightsen och gårdagens t-shirt (den ska ändå svettas ner så det gör inget om den är lite unken).
  • Packa ryggsäcken i rätt ordning (dvs omvänd användningsordning):
    • Byxor. Dessa innehåller telefonen men jag tar ur nycklarna eftersom jag ska in i cykelförrådet sen.
    • T-shirt eller annan tröja.
    • Strumpor och kalsonger, eventuellt en bonuströja att ha när jag cyklar hem eftersom jag blir vrålsvettig då.
    • Handduk.
    • Påsar för nedsvättade kläder: En för tightsen eftersom de ska handtvättas sen och inte behöver besudlas med resten, och en för strumpor/kalsonger/t-shirt.
    • Shakers.
    • Skor.
    • Ska jag ha skjorta får den ligga överst för att inte bli så skrynklig. Hänger den isf i gymskåpet när jag packar ur.
    • Ryggsäcken har hänglås, gymkort, deo, hudkräm, kam, tejp (för härjade tyngdlyftartummar) och magnesiumpåse konstant liggande i de övriga facken.
  • Flytta ner hårknuten i nacken så cykelhjälmen får plats (har den normalt lite mer i samurajhöjd).
  • På med skor och ta hissen ner till cykelförrådet.
  • Genom 3(!) låsta dörrar för att komma in i förrådet. Lås upp cykeln, lägg nycklarna i ryggsäcken eftersom tightsen bara har en liten mikroficka.
  • Ut genom samma tre dörrar, upp med hissen, och trampa iväg dryga halvmilen till gymmet.
  • Lås fast cykeln.
  • Lirka ut gymkort ur ryggsäcken för att checka in på Sats.
  • Paxa lämpligt gymskåp, hänga upp eventuell skjorta, in med cykelhjälm.
  • Plocka fram skor, hänglås och shaker #1.
  • Dricka måttligt smarriga aminosyresörjan och snöra på skorna.
  • Flytta upp hårknuten igen eftersom den annars är i vägen om man ligger ner eller har skivstång bakom huvudet.
  • Lås skåpet, nyckeln i minifickan i tightsen.
  • TRÄNA!
  • Av med tröjan, vrida ur den värsta svetten i handfatet eftersom den nu ska ligga och gro i en plastpåse 9-10 timmar.
  • Sortera plaggen i de två påsarna.
  • Fram med handduk, ur med hårknut, duscha.
  • Försöka torka håret så gott det går med handduken.
  • Den smart packade väskan har nu ombyteskallingarna överst, på med dem men vänta med resten pga klimakterieeftersvettningar.
  • Kamma ut det blöta håret.
  • Hudkräm så man inte flagnar som en jävla grankotte (min hud är samarbetsvillig som en pepparsprejad järv).
  • Föna håret hyggligt torrt så det inte bildas alger och annan flora/fauna i hårknuten sen.
  • Kamma ut håret igen eftersom det nu blivit trassligt pga hårfön. Sätt upp i knut (alltså detta jäääävla hår, SKAFFA ALDRIG LÅNGT).
  • Drick shaker 2, gärna så mycket iskallt vatten som möjligt för att försöka stävja eftersvettningarna.
  • På med övriga kläder.
  • Ut till cykeln, rulla de sista hunda meterna till jobbet (med hjälmen nu hängande på styret pga inkompabilitet med hårknutens position).
  • Lirka in cykeln genom ett par dörrar till innergården och låsa fast den i nåt som ser stabilt ut.
  • JOBBA!
  • Ner med hårknutjäveln igen, medan kollegorna förtjust drar Fabio-skämt.
  • Byta till tröja man kan svetta ner, om man har med sig en sån.
  • Lirka ut cykeln och trampa hem.
  • In med cykeln genom port, hiss och 3 dörrar till, låsa fast den i väggen.
  • Av med byxor och tröja eftersom jag nu svettas hysteriskt igen.
  • Packa ur väskan: T-shirt som fortfarande är dyngsur hängs på balkongen pga odör, underkläder hängs i badrum, tights handsköljs i handfatet och hängs över duschdraperistången.
  • Gårdagens balkonghängda t-shirt tas in och läggs i tvättkorg tillsammans med gårdagens badrumshängda kaslonger och strumpor.
  • Hänga upp handduk, packa upp skor och diska ur shakers (aminosyror som blir stående luktar inte vårbris direkt. Det bildas nya livsformer DIREKT).
  • MIDDAG OCH ANNAT NORMALT LIV!
  • Lägg fram morgondagens kläder i vardagsrummet så jag slipper härja runt i sovrummet morgonen efter och väcka flickvännen.
  • Låt t-shirt och strumpor ligga framme av samma anledning.
  • SOVA!
Att jag orkar alltså. I kväll tänker jag nog bli full och äta onyttigheter.

4 kommentarer:

  1. Underbart! Otroligt motiverande! Nu kör vi!

    SvaraRadera
  2. Men fy fan, låter jobbigare än själva träningen ju. Men antar att det lättar så fort du checkat in på st eriksbron.. och hör hits for kids för femitielfte gången ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En vacker dag ska jag skaffa hus med garage där det får plats lyftarplattform och chinsstång. Sen ska jag spela karg kyrkbrännarrock på näsblodsvolym och slunga vikter hur jag vill. Jag ska ha katt också, katter är awesome.

      Radera
  3. Fett nice, då tjackar jag gymkort i ditt garage så kan du tjäna pengar på kuppen!

    SvaraRadera