fredag 27 januari 2012

IN YOUR FUCKING FACE, AXELPRESSJÄVEL

3x5 på 50 kg. KABOOM! Jag hade inte klarat ett jävla gram mer, men stången åkte upp.

Däremot känns det fortfarande som om någon bytt ut alla nerver i armbågen mot tjutraketer efter knäböjen. I dag gick lite bättre eftersom jag stretchade som Ioan Ursut och höll någon centimeter bredare än normalt, men under pressarna började det smärta ordentligt och efter styrkevändningarna var det kinesisk nyårsafton i nervsystemet.

Testade 60 kg på vändningarna men efter 3 reps var det bara att ge upp fullständigt, tekniken brakade ihop som en chilensk gruva. Jag tar och testar 52,5 på onsdag ändå, 50 kg börjar vara ganska lätt även om jag fortfarande fladdrar som runt lite för okontrollerat.

Tanken är inte att avlägga såna här rapporter efter precis varenda pass men nu när jag gjort en månad av tre planerade ska jag sammanställa lite grafer och annan projektledarporr. Samtidigt blir det nystart med böjen då jag ska testa att byta till frontböj på måndag för att rädda armbågarna från tortyrdöden.

Jag är för övrigt fortfarande världssämst på pullups. 8/6/5 i dag men då går jag inte till fullt sträck i botten ens, och i de sista paniksprattlar jag för att få näsborrarna över stången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar