tisdag 14 februari 2012

Låråtrå

Lår-åtrå, alltså. Jag gillar ord med märkliga bokstavskombinationer, som sex konsonanter i rad i eurovisionsschlager, palindrompartiet mitt i öststatstsar eller den lite mer krystade rokokokokott (kokott i rokoko-stil).

Men nu skulle det ju handla om lår! När man tränar en massa böj så blir man ganska fokuserad på låren eftersom de konstant känns som om det bor arga grävlingar i dem. Jag tycker dessutom att stora lårmuskler är coolare än superbiffiga armar, och då passar inget bättre än olympisk tynglyftning. Tidigare nämnda kanonbloggen All Things Gym har postat en massa Youtube-klipp med göttiga tävlingar, senast 105+ kg-klassen från VM i Aten 1999. I den här viktklassen låter de mängden kroppsfett skena eftersom det inte finns någon övre viktgräns och högre mängd kroppsfett faktiskt hjälper den absoluta styrkan.

Men alla är inte tjockisar, och i just det här klippet finns en snubbe som trots att han är lättast i hela tävlingen har de absolut överjävligaste lår jag sett, Gennadiy Krasilnikov:



Jag tror bestämt jag behöver börja köra front squat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar