fredag 11 januari 2013

Kvällsgymma i januari

…var en sjukt dålig idé. Sats Sankt Eriksbron var fyllt med minst två lager svettiga nyårslöften som febrilt alstrade biceps- och tuttpump inför krogkvällen, men jag lyckades snika åt mig en skivstång till slut. Jag jobbade mig upp till 100 kg frontböj som gick oväntat lätt och jag tänkte att nu jävlar tar jag 105 också. Men det är tydligen en logaritmisk skala det där, för det kändes dubbelt så tungt. Nästa gång, då jävlar. Men alltså det här mer att axlar och övre rygg rullar framåt i frontböj, är det verkligen ryggen som sviker? Jag tänker att det blir så för att nervsystemet försöker avlasta benen, och att det är den styrkan som inte räcker till. Visst, min rygg är klen, men med starkare ben måste jag ju kunna hålla position med bara 100 kg?

Anyway, sen körde jag 60 kg OH-böj i 3x5, men inga försök på 70 i dag eftersom vänster handled gnällde och larvade sig. Efter det lite ryck på 30-40 kg bara för att känna lite på tekniken, som visade sig vara tajt som en tolvbarnsmamma. Avslutningsvis hantelrodd 32 kg i 3x10 (per arm) för min klena rygg. Nu ska jag dricka öl och spela svår techno.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar