söndag 27 januari 2013

Ovilodagen

Eftersom jag inte körde någon böj efter tyngdlyftningen i går fick jag blidka lårgudarna med ett söndagspass. Resultat:

  • 5 x 5 böj på 100 kg
  • Strikt press, femmor på 40/45/47,5/50
  • Pushpress, femmor på 50/55/55
  • Pullups, 5/4/3
  • Hoppa-upp-och-hålla-emot-pullups, ca 10 sekunder superlångsam nedväg, 3/2/2
  • Latsdrag, superstrikt med position som härmar tyngdpunkt vid pullups, 8/8/8/8 (oklar vikt pga märkligt graderad maskin. Typ halva viktmagasinet kanske? Orkade inte tior)
  • Diverse maggrejer med och utan jätteboll som jag inte orkar beskriva i detalj
  • Två styrkeryck med en teknikstång som låg laddad med 30 kg, tills jag insåg att teknikstänger skär som ståltråd i mina härjade händer

Böjen kändes bra, det är lite motigt med 100 men uppenbarligen kan jag göra rätt många. Höfterna vill stiga för fort och jag måste få dem mer framåt på uppvägen. Ryggen är en svag länk men det kan vara något mer kring höften också, har svårt att riktigt känna in exakt vad som strular.

Pressar kändes bättre än på länge men det var förstås låga vikter. Pushpressarna behöver bättre timing.

Jag är så svag i pullups att jag gråtskäms. MÅSTE nöta dem oftare.

Jag tänkte försöka köra tyngdlyftning, frontböj och kanske lite armar på atletklubben på tisdag kväll om någon vill haka på. Nu ska jag äta semla. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar