onsdag 9 januari 2013

Svagdag

I bland, som i dag, är man lite klenare än vanligt. Första morgonträningen på ganska länge bjöd på lite böj, 3x5 på 100 kg utan bälte. Det gick, men två fula reps på slutet eftersom rygg och röv inte riktigt nöp ihop som de skulle ut ur hålet så jag fäller framåt lite. Jag gissar att stjärtjympan 34 timmar tidigare kan ha med saken att göra. Samtidigt var där en annan snubbe som visserligen var ett par viktklasser över, men som böjde vad som såg ut som 5x5 skitsnyggt på 130 kg. Jag måste verkligen stärka upp ryggjäveln.

Sen lite OH-böj (glömde filma, sorry Kettel Bello) och 50 gick fint men när jag skulle göra nytt försök att reppa på 70 så pushpressade jag för klent så jag fick inte ens upp stången! Jag gjorde ett till försök men i dag var inte min dag. Kanske får börja splitstöta fram i stället men det är svårt med så brett grepp.

Avslutade med lite bänk i stället, 3x5 på 60 kg kändes inte maximalt men tyvärr rejält tungt. hade inte klarat över 65.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar