tisdag 12 mars 2013

Att inte packa träningsväskan

Nu har även höger axel fått nån nerv i kläm och är skitsur, plus att kroppen känns allmänt kaputt: Ögonen brännsvider, huden kliar och lederna värker. Jag begriper inte riktigt vad det kommer av och det känns inte som någon specifik sjukdom. Relativt hård träning i kombination med mycket jobbstress, allergier mot de flesta av universums grundämnen och risig sömnkvalitet kanske är svaret.

Jag hade ju en episod med samma sorts smärta i axel/armbåge och allmän känsla av utslitenhet för ganska precis ett år sedan också, även då efter ett par-tre månader med ganska hård träning. Jag kanske inte tål mer än så här? Eller är det någon annan sorts åkomma som cykliskt invaderar min kropp och förstör allt?

Jag bestämde mig i alla fall för att inte ens packa träningsväskan i dag. En extra dags vila är ingen större förlust, och om målet är välbefinnande så måste jag vara ärlig mot mig själv och konstatera att just nu är vila en snabbare väg dit än mer träning.

Det känns som om jag kanske skulle kunna springa lite i alla fall, men lyften får vänta ett par dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar