torsdag 7 mars 2013

Ola kollar Youtube: mikevac21

Min eskalerande besatthet av tyngdlyftning har satt ganska tydliga spår i mitt urval av Youtube-prenumerationer, så till vida att jag förut inte ens använde den funktionen. Jag tänkte börja tipsa om de kanaler jag gillar med lite exempelfilmer.

Först ut blir mikevac21, mestadels självlärd amerikansk 67kg-kille som ensam nöter på i den svinjävlamäktigaste träningshallen jag sett, normalt vigd åt Washington State Cougars. Han är väldigt mycket starkare än jag trots att han är mycket mindre och bara hållit på i 4-5 månader. Jag gillar att kolla på hans videor för att han hela tiden förbättrar sig och har väldigt fin rytm, timing och mjukhet i sina lyft. Plus förstås att det är noll bullshit och bara ihopklippta lyft, bra filmat i lämpliga vinklar.

I brist på coach suger han åt sig tips och feedback på utmärkta Pendlayforum.com som t ex i den här tråden där han postar som Mvacca7. Många bra tips går att klämma ut där och man måste beundra hans målmedvetenhet och driv att förbättra sig.

Lite exempelvideor:





Prenumerera på hans kanal här: https://www.youtube.com/user/mikevac21/videos


Mike, if you somehow stumble upon this post: Yes, you have a Swedish cyberstalker. Yes, the whole thing is a bit creepy. But I just love watching you snatch and jerk. No homo. Well actually a little bit homo maybe, us Swedes are kinda liberal like that.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar