tisdag 19 mars 2013

Mirsh mars

Ett försiktigt pass i dag med sikte på bara 5 set tvåor i både ryck och vändningar från golv, uppvärmning och upptrappning av vikter inte inräknat. Rycken blev på 50 kg med åtta bra lyft och två missar bakåt då jag försökte mixtra med mottagningsdjupet (Lärdom: sluta tänka, bara gör). Sen 54 kg som gick ultralätt bara för att plussa personbästa 1 kg.

Vändningarna var treor på 60/60/65/65 sen tvåor 70/70. Därefter hybrishöjning till 80 för arbetsseten, som sket sig efter två set: Tekniken spårade ur och jag valde att avbryta. Lite böj bak på slutet, en bunt femmor med de sista två på 110.

Det var inget lyckat pass egentligen, men jag är ändå nöjd och glad eftersom jag heller inte förväntade mig så mycket. Det var skönt att bara lyfta lite i lugn och ro med väldigt måttliga mål i set och reps. Jobbet har varit för stressigt/pressigt för att jag ska orka ha tävlingsinstinkten uppskruvad till 11.

I morgon ska nån sorts axelshaman försöka lista ut varför jag inte kan köra stöt, det kommer en rafflande rapport sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar