tisdag 26 mars 2013

Materialsportande

För att kunna töja lite på axlarna och stretcha höfter även utanför gymmet har jag inhandlat ett par jättegummisnoddar som luktar HYSTERISKT starkt, och unnade mig ett par handledslindor när jag ändå shoppade loss så att jag får en sak mindre att skylla på när jag bommar i ryckböj:



Övningar jag tänkt köra är t ex de här:



…och en grej jag inte hittar video på nu men där man trär på sig bandet som nån sorts axelsele antingen fram eller bak för att flexa runt och få leden att hamna där den ska. Sen har ni säkert sett alla höftstretchar med band redan, men typ sånt här:



Syndigt leverne i helgen gav 92,6 kg i går morse, exakt 1 kg bakom planerad nedgångstakt. Jag måste verkligen skärpa mig och börja springa mer om detta ska gå vägen. Eftersom årstiderna verkar rulla på sibiriskt schema i år lär ju cykelsäsongen dröja ett tag till också.

Här kommer en bonus-GIF på nåt jag aldrig i hela mitt liv kommer göra oavsett axelrehab och dietande:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar