måndag 4 mars 2013

Vikterna ska upp och ner

I helgen hade jag mamma på långväga besök så jag missade för första gången ett pass med nybörjargruppen på SAK. Jag har svårt handikappande abstinens-tics redan så denna vecka blir det åka av. I dag tänkte jag ge mig på lite vanliga lyft från häng och golv, sen snatch balance-variationer om axeln vill. Nån sorts böj blir det förstås och det här med min helt orimliga svaghet i pullups ska väl få sig en omgång.

Sen är det ju så att det här med att gå ner 10 kg, som jag fantiserade om i julas, inte har hänt. I stället vägde jag 93,6 i morse, vilket är det tyngsta vågen visat sen 2004, och 8 kg mer än i oktober 2012. Det är förstås någon liten del av denna uppgång som är muskler men nu är jag trött på späcket. Så härmed tänker jag, på riktigt denna gång, gå ner lite. Ett halvkilo i veckan borde landa mig på typ 87 kg i början av juni. Lovar PÅ HEDERS att återkomma om detta.

Eftersom det här inlägget var tråkigt kommer det en GIF här:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar